czwartek, 14 czerwca 2012

Zupa krem z kalafiora

Zainspirowana przepisem na zupę brokułową na blogu Iwonki jajem.blogspot.com postanowiłam ugotować zupę kalafiorową. U nas w domu zup kremów się nie je, a chciała bym jakoś zapoczątkować i zachęcić do polubienia :)
Zupa na mój gust była udana, młody był zachwycony, bo nie musiał robić niczego innego jak połykać hehe
Sezon kalafiorów niedługo się zacznie, proponuję zapamiętać pomysł, kiedy to będziemy się nosić z myślą "co by to zrobić z kalafiora" :D


Składniki:
  • rosół ok. 1,5 litra
  • spory kalafior
  • 2 żółtka
  • kawałeczek selera z rosołu
  • kawałeczek pietruszki z rosołu
  • 2-3 ziemniaki
  • 3 łyżki śmietany
  • sól
  • pieprz
Przygotowanie:
  • Do gotowego rosołu wrzucamy pokrojone w kostkę ziemniaki, po 5 minutach kalafior podzielony na różyczki (w zasadzie obojętnie jak go pokroimy, i tak przecież pójdzie na miks :)
  • Kiedy już warzywa się ugotują dodajemy seler i pietruszkę z rosołu (możemy tego nie robić, wg uznania). Miksujemy wszystko razem na gładką masę. Możemy wyjąć kilka zgrabnych różyczek przed miksowaniem do dekoracji.
  • Odlewamy ok. pół szklanki  zupy, dodajemy nieco zimnej wody (żeby była letnia) i mieszamy z żółtkami i ze śmietaną. Potem dodajemy 2-3 łyżki zupy, mieszamy i dodajemy jeszcze 2-3 łyżki zupy, żeby zahartować śmietanę. W końcu wlewamy wszystko do zupy, gotujemy ok. 10 minut.
  • Gotowe! Jak lubimy wyjątkowo jakąś zieleninę, to posypujemy gotową zupę. Podczas gotowania sugerowałam się wskazówkami Iwonki, rzecz jasna, zwłaszcza przy hartowaniu śmietany :D


5 komentarzy:

  1. Zawsze robiłam tradycyjną zupę kalafiorową. Muszę kiedyś ją zmiksować, bo po tym wpisie nabrałam apetytu na krem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie u nas też zawsze tradycyjna, ale jakoś pociągnęło mnie do zupy krem - ta jest wyśmienita. Teraz kombinuję jakąś bardziej kolorową :D

      Usuń
  2. na ile osób wychodzi taka zupka?:)

    OdpowiedzUsuń