sobota, 1 czerwca 2013

Placki z twarogu. Serniczki

To jeden ze smaków mojego dzieciństwa. Mama często robiła te placki, a ja je kochałam. Ze śmietaną, z konfiturą, zazwyczaj na śniadanie.

Jako, że swoje dzieciństwo zaliczam do najszczęśliwszych, pełnych miłości, oddania i w związku z Dniem Dziecka - przypomniały mi się owe beztroskie czasy w objęciach Mamy oraz te serniczki, wiec postanowiłam właśnie dziś je upiec.

Zaczął się sezon na truskawki, dlatego zaproponowałam swoim dzieciakom wersję z musem ze świeżych owoców. Zapraszam!





Składniki:

  • 500 gr twarogu (u mnie tłusty),
  • 6 kopiastych łyżek mąki pszennej,
  • 2 jajka,
  • pół łyżeczki sody,
  • 1 łyżka octu,
  • szczypta soli,
  • 3 - 4 łyżki cukru,
  • olej do smażenia,
  • dodatkowo mąka do obtaczania.


Przygotowanie:


Twaróg przecisnąć przez praskę. Dokładnie rozetrzeć widelcem z cukrem, solą i jajkami. Dodać mąkę i sodę zgaszoną na occie (na łyżkę octu wsypać sodę i dokładnie wymieszać. Uwaga, mocno pieni się!).  Proszę się nie zniechęcać, masa będzie mocno kleiła się do rąk, ale tak ma być.

Na patelni rozgrzać sporo oleju, będziemy smażyć w głębokim oleju. Palce zamoczyć za każdym razem w wodzie i mokrymi wyrabiać okrągły zgrabny placek, nie grubszy niż 1 cm. Obtoczyć go w mące i położyć na patelni. Smażyć z obu stron na bardzo małym ogniu (średnio po ok. 7-8 minut każda strona). Należy uważać, one lubią bardzo szybko się przypalać i jeżeli oleju będzie za mało lub ogień za duży, będą surowe w środku. Usmażone serniczki ułożyć na papierowym ręczniku, by odsączyć nadmiar oleju.

Podawać z cukrem pudrem, śmietaną lub konfiturami, albo wszystko razem :)
Smacznego!



2 komentarze:

  1. Smakowite:)polecam różne konfitury dostępne na www.anielskieprzysmaki.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Miały być dziś na śniadanie, ale za późno wstałam ;(

    OdpowiedzUsuń