czwartek, 21 czerwca 2012

Ciasto truskawkowe z kruszonką

Jak wszyscy, to wszyscy, babka też!
Na blogach, stronach www z przepisami, na fb i w sklepach wszędzie aż pstro od Ciast Truskawkowych. Sezon truskawkowy po woli się kończy, więc zdążyłam pewno w ostatniej chwili :D Ale upiekłam i wyszło przepyszne, no wprost jak ciasto truskawkowe :D Przepis wzięłam tak na prawdę pierwszy, jaki się trafił tutaj
Myślę, że przepis zachowam, tylko będę zmieniać owoce w zależności od sezonu hehe


Składniki:

  • 150 gr masła
  • 150 gr cukru
  • 200 gr mąki
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 500 gr truskawek  lub innych owoców sezonowych
Składniki na kruszonkę:
  • 100 gr masła
  • 70 gr cukru
  • 200 gr mąki
  • opakowanie cukru wanilinowego

Przygotowanie:

  • Miękkie masło połączyć z cukrem, cukrem pudrem i ubitymi oddzielnie żółtkami i białkami.
  • Mąkę i proszek do pieczenia wymieszać i połączyć z wyżej wymienionymi składnikami
  • Przygotować kruszonkę. Masło roztopić, połączyć z cukrem i partiami dodawać mąkę, aż utworzą się kulki.
  • Tortownicę posmarować oliwą i posypać bułką tartą, wlać ciasto. Będzie miało konsystencję ciasta na racuchy.
  • Na wlane ciasto ułożyć truskawki i zasypać kruszonką.
  • Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 1 godzinę. Ja na początku przykryłam tortownicę folią, po upływie 30 minut ściągnęłam, by wierzch się zarumienił.
  • Kiedy ciasto nieco wystygnie posypać cukrem pudrem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz