środa, 6 czerwca 2012

Racuchy

Bardzo długo unikałam drożdży. Sama nie wiem czemu, być może dlatego że Mamusia nigdy z drożdżami nie piekła, a ja przecież wszystkiego co umiem w kuchni nauczyłam się od niej :)
Ale lubię racuchy, jadałam gościnnie :) Kiedyś piekłam często, a potem przestałam. Czas odkurzyć dobry pomysł na śniadanie! Zwłaszcza, że moje dzieciaki uwielbiają je wcinać na zimno jak ciasteczka przez resztę dnia :D

Przepis można modyfikować dowolnie. Można dodać zmiksowany banan, pokrojone różnorodne owoce, rodzynki. Te dzisiejsze są z kawałkami jabłek i cynamonem. Jednak przy użyciu kawałeczków owoców trzeba liczyć się z możliwym zakalcem.


Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 1 jajko
  • 35 gr drożdży
  • 3 łyżki cukru
  • cukier wanilinowy
  • płaska łyżeczka soli
Przygotowanie:
  • Z drożdży, połowy szklanki ciepłego mleka, cukru i 4 łyżek mąki zrobić rozczyn. Odstawić, żeby urosło na jakieś 20 - 30 minut.
  • Dodajemy pozostałe składniki i ponownie odstawiamy do wyrośnięcia. Około godziny.
  • Jeżeli chcemy zrobić racuchy z dodatkami, to wrzucamy je tuż przed smażeniem.
  • Smażyć na rozgrzanym oleju, ja osobiście staram się lać mało, by wyszły prawie jak bułeczki, poza tym jako, że dojadają je dzieciaki, to ściany są mniej usmarowane :D
  • Kiedyś nie wypiekłam całego  cista i zostawiłam na jutro. Muszę przyznać, że były jeszcze lepsze! Rosły lepiej i wysmażały się dokładniej. Być może warto zrobić ciasto z wieczora :D Osobiście dla mnie, trudno budzącego się śpiocha, to dobra alternatywa :)

5 komentarzy:

  1. bardzo podobne racuchy robiła moja babcia, a potem mój tata :) pamiętam, że zawsze były z jabłkami

    OdpowiedzUsuń
  2. Racuchy kiedyś jadłam ale było to bardzo dawno temu w dzieciństwie, w sumie musiałabym spróbować bo te wyglądają bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super racuchy, u mnie na stole często goszczą, czasem do ciasta dodaję starte dwa jabłka, a ostatnio dodałam ulubiony twarożek Pilos z lidla, po prostu wyszły pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja właśnie uwielbiam drożdże- chyba dlatego ,że moja Mama też je lubi :)
    Zapisuję się na racuchy u Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje za dodanie przepisu do akcji;)
    Racuszki pysznie się prezentują;)
    Pozdrawiam
    Agiatis

    OdpowiedzUsuń