wtorek, 4 grudnia 2012

Udka marynowane w majonezie

Jest to mój ulubiony sposób przygotowania kurczaka. Dla wielu jest zaskakujący, niektórzy wypatrują kawałków majonezu, a kto nie wie w jaki sposób został zamarynowany - patrzy z niedowierzaniem, kiedy opowiadam. Dla mojej koleżanki Mari stało się to daniem koronnym, zawsze jak ma przyjść ma być kurczak i zasmażana kapusta.

Polecam majonez jako marynatę również do szaszłyków z wieprzoiny. Wystarczy wówczas dodać jedynie pieprzu, przypraw do mięsa, cebulę, majonez i marynować całą noc.

Mięso zamarynowane w majonezie kruszeje, a po upieczeniu nie jest suche, skórka ładnie się zapieka. Palce lizać!
Polecam!

(przepraszam za zdjęcia, ale nie miałam szansy zrobić lepszych ujęć, bo zaraz po upieczeniu nikt nie chce czekać ani chwili :)

Składniki:


  • części kurczaka (udźce, podudzia, skrzydełka),
  • ulubiona mieszanka przypraw i ziół do krczaka,
  • majonez (na 8 pałek ok. 200 g słoiczek).

Przygotowanie:

Zamarynować mięso w rzyprawach i majonezie. Najlepiej na noc. Piec ok. 45-50 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. Zresztą po co ja to opowiadam, każdy i tak najlepiej umie upiec kurczaka :)


 

Do tego przepisu użyłam mieszanki przypraw do kurczaka z Firmy Marsyl. Otrzymałam od nich paczkę z przyprawami do wypróbowania. Oj rozpieszczają! Muszę przyznać, że ich mieszanka różni się od tych, jakie spotykałam dotychczas. Poza odpowiednim jak na mój smak doborem przyppraw ma na pewno mniej soli niż inne. Mi ogólnie przypadła do gustu i mogę z pełną odpowiedzialnością polecić tą markę!

4 komentarze:

  1. Tak jeszcze nie robiłam..a przyprawa do kurczaka Marsyl i mi przypadła do gustu..jakiś czas temu robiłam skrzydełka z tą przyprawą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi fajnie, a ja kiedyś zapiekałam kurczaka w keczupie z dodatkiem majonezu (udka - gyros) i też były bardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam takie kiedyś często, teraz się dietuję więc rzadziej goszczą na naszym stole :) ale są pyszne

    OdpowiedzUsuń
  4. Tlusto u was ale pewnie smacznie

    OdpowiedzUsuń