środa, 27 czerwca 2012

Zupa serowa z ryżem

Pamiętam tą zupę z domu, ale nie z dzieciństwa. Mama ją robiła i była bardzo wyjątkowa, bo u nikogo nie jadłam takiej i nikt o takiej nie opowiadał :) Baza, to serki topione i ryż, mama domyśliła resztę. Ona miała wyjątkową rękę do potraw, gotowała z wyjątkowym oddaniem i wkładała serce. Zrobiłam tą zupę i poczułam trochę jakbym znowu była w naszej kuchni, ale niestety nie wyszła mi taka jak Mamy. Muszę poćwiczyć jeszcze, skoro nie mam już możliwości by zapytać o przygotowanie krok po kroku. Najważniejsze, że dzieci zjadły bez marudzenia, może i im ona się zacznie dobrze kojarzyć?




Składniki
  • ok. 1,5 - 2 litra rosołu
  • 2 udka kurczaka
  • 3 opakowania po 100gr serka topionego (u mnie gouda)
  • 3/4 szklanki ryżu
  • 100 gr pieczarek
  • 2 ziemniaki
  • tłuszcz do smażenia
  • przyprawa do drobiu
  • pieprz
  • sól
  • pietruszka do posypania
Przygotowanie:

  • Udka filetujemy. Z tego, co nam zostało po odjęciu mięsa gotujemy rosół na swój ulubiony sposób. Otrzymane filety kroimy w drobną kosteczkę i smażymy na tłuszczu z dodatkiem przypraw do drobiu. 
  • Kiedy rosół już będzie gotowy, odlewamy szklankę i rozgniatamy serki topione. 
  • Do garnka wsypujemy ryż i czekamy aż się zagotuje, wówczas dodajemy rozmieszany serek i pokrojone ziemniaki. 
  • Kiedy zupa będzie już prawie gotowa (sprawdzić wg gotowości ryżu) dodajemy mięso i przykrywamy pokrywką. 
  • W tym czasie obsmażamy na tłuszczu pieczarki z dodatkiem szczypty soli i pieprzu, dodajemy je do zupy. Z pieczarkami ma się gotować ok. 3 minut. Doprawiamy do smaku, jeżeli trzeba. Gotową zupkę posypujemy pietruszką albo inną ulubioną zieleniną. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz