środa, 16 maja 2012

Tarta z mięsem mielonym i jajkiem



Na obiad polecam taką tartę. Jest łatwa w przygotowaniu i jest czymś nowym, nieoklepanym (przynajmniej w naszej kuchni :)  Oryginalna nazwa Quiche de Pâques 



Składniki:
  • 2 opakowania ciasta francuskiego (osobiście uwielbiam biedronkowe :D)
  • 500 gr pieczarek
  • 500 gr mięsa mielonego
  • 2 jaja surowe
  • 3 jaja ugotowane na twardo
  • 2 cebule
  • 100 gr gęstej śmietany (najlepiej 36%)
  • dymka (niekoniecznie)
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
  • Pieczarki i cebule obrać, pokroić w kostkę i podsmażyć na oleju z dodatkiem soli i pieprzu. Pod koniec dodać śmietanę, wymieszać i pozostawić do ostygnięcia.
  • Do mięsa mielonego dodać ostudzone pieczarki i cebulę, jajko i białko z drugiego jajka, przyprawić. Dodać pokrojoną dymkę (niekoniecznie).
  • Formę do tarty wysmarować tłuszczem, wyłożyć ciastem francuskim tak, by brzegi lekko wystawały poza formę. 
  • Na ciasto wyłożyć masę z mięsa mielonego i ułożyć ugotowane na twardo jajka (ja układałam połówki, żeby "częściej się trafiło przy krojeniu" ). Na wierzch ułożyć drugą warstwę ciasta francuskiego, po środku wykroić niewielki otwór i posmarować rozbitym żółtkiem.
  • Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni ok. 40-45 minut.
Przepis ze stronki domowe-gotowanie.pl



Nie dorobiłam się jeszcze formy do tarty :D No i zdjęcia.. robione jak jeszcze nie było bloga, teraz postaram się robić lepsze ;)



2 komentarze:

  1. Oj pomysł zdecydowanie 'nieoklepany' :D Ciekawa jestem takiego połączenia smakowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tarty!
    Z jajkiem nie jadłam jeszcze, ale coś czuje że skorzystam z Twojego przepisu, bo zawiera same ulubione składniki mojego męża :)

    OdpowiedzUsuń