środa, 25 lipca 2012

Polędwiczki zapiekane pod Mozzarellą

Podczas nieobecności na blogu uzbierała mi się masa przepisów. Naliczyłam 22 :D No, to że nie pisałam nie oznacza wcale, że się w domu nie gotowało hehe. Na początek, żeby jakoś porządnie kontynuować blogowanie proponuję coś wykwintnego :) Moje ulubione polędwiczki. Zawsze wychodzą i zawsze smakują wyśmienicie! Polecam również na kolacje dla dwojga.

Składniki:
  • polędwica wieprzowa (na 2 osoby wybieram mniej więcej 550-600 gr)
  • 2/3 kulki sera mozzarelli w zalewie
  • pomidor albo pomidorki koktajlowe
  • kilka czarnych oliwek
  • 2-3 ząbki czosnku
  • rozmaryn
  • sól 
  • pieprz
Przygotowanie:
  • Polędwiczkę umyć, osuszyć i natrzeć papką z przypraw (czosnek, rozmaryn, sól i pieprz). Ilość przypraw wg własnego upodobania. Jeżeli ktoś niezbyt lubi rozmaryn, może użyć mieszanki ziół prowansalskich, też wyśmienicie smakuje. Najlepiej jakby mięso ze 2 godziny mogło poleżeć w lodówce przyprawione.
  • Polędwicę w całości obsmażyć ze wszystkich stron na mocno rozgrzanym tłuszczu. Uważać, żeby przyprawy nie zostały na patelni :)
  • Obsmażone mięso pokroić na 4cm kawałki i poustawiać pionowo w naoliwionym naczyniu do zapiekania. Na wierzchu każdego kawałka ułożyć ser, pomidor i kółka oliwek. Pamiętam, że w przepisie z którego zaczęłam korzystać pomidor było pod serem, ale zaczęłam układać w ten sposób, by pomidor był podpieczony, no i potrawa ładniej wygląda moim zdaniem. Jeżeli używamy pomidorków koktajlowych, kładziemy połówki cięciem na dół.
  • Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika, piec około 20 - 25 minut.
  • Podawać z grillowanymi warzywami albo pieczonymi ziemniaczkami z zieloną surówką.
  • Smacznego!



1 komentarz: