środa, 16 maja 2012

Przepiórki ze słoninką

Danie przygotowane dla mojego Kachania na cześć jego urodzin.
Pierwszy raz miałam do czynienia z przepiórkami. Przyznam, że zaskoczyły mnie te ptaszki, strasznie śmiesznie wyglądają oskubane na tacy.Polecam na wystawne danie popisowe i romantyczne kolacje. Robi wrażenie!

Składniki (2 porcje):


  • 4 przepiórki,
  • 150-200 gr słoninki,
  • mielone ziarenka kolendry,
  • mielone jagody jałowca,
  • 4 ząbki czosnku,
  • sól,
  • pieprz.

Przygotowanie :

Przepiórki umyć, wyczyścić i osuszyć. Z przypraw zrobić papkę i natrzeć tym od wewnątrz i zewnątrz. 

Słoninę pokroić na plastry i owinąć nią ciasno przepiórki i obwiązać nitką. Pozostawić na jakieś 30 minut, by przyprawy wsiąkły. Do brytfanki dać troszeczkę smalcu i ułożyć przepiórki. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni, pieczemy do zrumienienia (jakieś 30 minut). Ja pod koniec ściągnęłam słoninkę, bo ubóstwiam zapieczoną skórkę drobiową.

No czyż nie wyglądają zabawnie? Te uda... :D 



Do przepiórek upiekłam ziemniaki i pomidorki koktajlowe.

Przepis na pomidorki:
Pomidorki oblać oliwą i oprószyć solą i pieprzem. Piec w piekarniku w 200 stopniach na funkcji grill przez ok. 10 minut. Generalnie obserwować kiedy stracą jędrność, ale nie dopuścić by zrobiła się papka.
Smacznego!
Pomidorowe inspiracje

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz