sobota, 22 grudnia 2012

Pierniki z witrażykami

Jest to świetny pomysł na dekorację choinkową. Raz ładnie (wg mnie), dwa - każdy rok inaczej, trzy - do skonsumowania czyli nie będzie leżało kolejne lata w pudle.

Dotychczas wieszałam zwykłe pierniczki zdobione lukrem. Natomiast na blogu slodkoiwytrawnie.blox.pl zobaczyłam pierniczki z witrażykami. Niesamowite! A najciekawsze to, że dla takiego efektu należy.... włożyć kawałek landrynki w środek piernika przed pieczeniem! Kto by mógł pomyśleć?

Powiem Wam, że taka forma jest przepiękna i każdemu polecam wypróbować! Można też porobić takie prezenty w przezroczystej folii.

Przepis na same pierniczki jest na blogu TUTAJ. Jedyna różnica polega na tym, by w wykrawanych już ciasteczkach porobić otworki i włożyć tam kawałek pokruszonej landrynki. Piec w nieco niższej temperaturze ok. 150, by mogła się roztopić.

Na gorących porobić dziurki wykałaczką, pozostawić na gładkiej powierzchni do wystygnięcia.
Miłej zabawy!









A to Leśny Skzat, który dba, by choinka nie była zbytnio przeciążona :D



7 komentarzy:

  1. Ta choinka musi cudownie pachnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale boskie i pyszne ;)

    Zapraszam na konkurs z PRYMAT : http://book-and-cooking.blogspot.com/2012/11/konkurs-z-firma-prymat-edycja-swiateczna.html Wystarczy podać przepis na danie świąteczne, obojętnie jakie z użyciem przypraw PRYMAT ;)

    Wesołych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ukochane pierniczki. Najpiekniejsza dekoracja świąteczna. Zaraz zamieszczę zdjęcia mojego domu w pierniczkach:)) Pozdrawiam świątecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki wspaniały pomysł! Czy jest jakaś różnica jakie wybiorę landrynki?

    OdpowiedzUsuń
  5. Czesc Alina,

    tu Rima. Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku dla ciebie i całej twojej rodziny, uściskaj dzieci ode mnie!!! Dzisiaj przeglądałam twojego bloga, widzę, że masz bardzo zaangażowanych pomocników:))) Odezwij się do mnie na rima@autograf.pl
    może się w końcu spotkamy.

    Pozdrawiam ciepło
    Rima

    OdpowiedzUsuń